De ene kan heel goed accenten nadoen, de ander leert zijn hond allerlei trucjes of gorgelt opera’s als geen ander. Kortom: Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen: al vanaf €25 per maand bij ING. mortierbrigade zet dit in de kijker met zijn eerste nationale campagne voor ING België. Het bureau toont op humoristische wijze dat beleggen niet moeilijker hoeft te zijn dan de dingen die we allemaal wel kunnen. Dit wordt getoond met situaties waarin iedereen zich kan herkennen. Want nu de rente op de spaarrekening zo laag is, kan beleggen een oplossing zijn om je geld toch te laten renderen. De meeste Belgen zetten maar heel traag de stap naar beleggen, ze denken dat je al een groot budget moet hebben, een beleggingsexpert moet zijn, of ze denken dat ze te jong zijn.
Mortierbrigade laat in de nationale campagne zien hoe gemakkelijk en toegankelijk beleggen is. Verschillende karakters zetten hun “verborgen talenten” in de kijker: Een man die zijn hond trucjes aanleert, een grootmoeder die haar kleinkinderen kan laten schrikken met haar kunstgebit of een vader die beatboxt om zijn kindje in slaap te wiegen. De campagne wordt afgetekend met: Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen.
« Met deze campagne willen we laten zien hoe toegankelijk beleggen is, » vertelt Nathalie Ducène, head of advertising bij ING België. « We wilden de focus leggen op de mensen, en niet op de voordelen die ze krijgen wanneer ze gaan beleggen. Meestal worden de voordelen en prestaties uitgelicht, maar wij wilden ons anders positioneren. Door de personages in het dagelijkse leven te plaatsen maken we beleggen menselijker en kan iedereen zich er makkelijker mee identificeren. En met de nodige humor maken we het allemaal nog toegankelijker. »
De campagne bestaat uit verschillende televisie- en radiospots, print, banners en een social luik. Geïnteresseerden kunnen op ing.be/eenvoudig-beleggen een simulatie maken van hun eigen beleggingsplan.
Credits:
Client: ING
Client contacts: Nathalie Ducène, Sandrine Billaroch, Thierry Hankard
Agency: Mortierbrigade
Creative Directors: Jens Mortier, Joost Berends, Philippe De Ceuster
Creatives: Jutta Callebaut, Girbe Bogaerts
Account Director : Tom Verhoeven
Producer: Lore Meert
Head of production: Charlotte Coddens
Strategy: Dorien Mathijssen
Producer: Lore Meert
PR Manager: Anne-Cécile Collignon
Social: Jonas Van Bael
Digital Director: Pieter Nijs
Digital Project Manager: Jeroen De Bock
Design: Steven Vanhercke
Development: Geoffrey Vandamme
Production company: Hamlet
Director: Deben Van Dam
Executive Producer: Ruben Goots
Producer: Audrey Dierckx
DOP: Wim Vanswijgenhoven
Post-production: Dominique Ruys
Editor: Koen Timmerman
Music: Sonicville
Soundstudio: Sonicville
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]